Poniższa Polityka Prywatności określa zasady zapisywania i uzyskiwania dostępu do danych na Urządzeniach Użytkowników korzystających z Serwisu do celów świadczenia usług drogą elektroniczną przez Administratora oraz zasady gromadzenia i przetwarzania danych osobowych Użytkowników, które zostały podane przez nich osobiście i dobrowolnie za pośrednictwem narzędzi dostępnych w Serwisie.

Poniższa Polityka Prywatności jest integralną częścią Regulaminu Serwisu, który określa zasady, prawa i obowiązki Użytkowników korzystających z Serwisu.

§1 Definicje

  • Serwis - serwis internetowy „BeSmarter.pl” działający pod adresem https://kursy.besmarter.pl.

  • Serwis zewnętrzny - serwisy internetowe partnerów, usługodawców lub usługobiorców współpracujących z Administratorem

  • Administrator danych osobowych – Administratorem Serwisu oraz Administratorem Danych (dalej Administrator) jest firma Besmarter sp. z o.o., prowadząca działalność pod adresem: ul. Rubież 46 bud. C3/33, 61-612 Poznań, o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 7812030957, o nadanym numerze KRS: 0000947770, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu. W razie pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych lub realizacji przysługujących Państwu praw, zapraszamy do kontaktu z Administratorem danych za pośrednictwem:

    - adres pocztowy – Besmarter Sp. z o.o., ul. Rubież 46 bud. C3/33, 61-612 Poznań,

    - adresu poczty elektronicznej – kontakt@besmarter.pl.

  • Administrator Serwisu / Danych – Administratorem Serwisu oraz Administratorem Danych (dalej Administrator) jest firma „Besmarter Sp. z o.o.”, prowadząca działalność pod adresem: ul. Rubież 46 bud. C3/33, 61-612 Poznań, o nadanym numerze identyfikacji podatkowej (NIP): 7812030957, o nadanym numerze KRS: 0000947770, świadcząca usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.

  • Użytkownik - osoba fizyczna, dla której Administrator świadczy usługi drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu.

  • Urządzenie - elektroniczne urządzenie wraz z oprogramowaniem, za pośrednictwem którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu.

  • Cookies (ciasteczka) - dane tekstowe gromadzone w formie plików zamieszczanych na Urządzeniu Użytkownika.

  • RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

  • Dane osobowe - oznaczają informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”); możliwa do zidentyfikowania osoba fizyczna to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.

  • Przetwarzanie - oznacza operację lub zestaw operacji wykonywanych na danych osobowych lub zestawach danych osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.

  • Profilowanie - oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.

  • Zgoda - zgoda osoby, której dane dotyczą oznacza dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych.
     

§2 Inspektor Ochrony Danych

Na podstawie Art. 37 RODO, Administrator nie powołał Inspektora Ochrony Danych.

W sprawach dotyczących przetwarzania danych, w tym danych osobowych, należy kontaktować się bezpośrednio z Administratorem.

§3 Rodzaje Plików Cookies

  • Pliki Cookies wewnętrzne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez system teleinformatyczny Serwisu.

  • Pliki Cookies zewnętrzne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez systemy teleinformatyczne Serwisów zewnętrznych. Skrypty Serwisów zewnętrznych, które mogą umieszczać pliki Cookies na Urządzeniach Użytkownika zostały świadomie umieszczone w Serwisie poprzez skrypty i usługi udostępnione i zainstalowane w Serwisie.

  • Pliki Cookies sesyjne - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis podczas jednej sesji danego Urządzenia. Po zakończeniu sesji pliki są usuwane z Urządzenia Użytkownika.

  • Pliki Cookies trwałe - pliki zamieszczane i odczytywane z Urządzenia Użytkownika przez Serwis do momentu ich ręcznego usunięcia. Pliki nie są usuwane automatycznie po zakończeniu sesji Urządzenia chyba że konfiguracja Urządzenia Użytkownika jest ustawiona na tryb usuwanie plików Cookies po zakończeniu sesji Urządzenia.

§4 Bezpieczeństwo składowania danych

  • Mechanizmy składowania i odczytu plików Cookie - Mechanizmy składowania, odczytu i wymiany danych pomiędzy plikami Cookies zapisywanymi na Urządzeniu Użytkownika a Serwisem są realizowane poprzez wbudowane mechanizmy przeglądarek internetowych i nie pozwalają na pobieranie innych danych z Urządzenia Użytkownika lub danych innych witryn internetowych, które odwiedzał Użytkownik, w tym danych osobowych ani informacji poufnych. Przeniesienie na Urządzenie Użytkownika wirusów, koni trojańskich oraz innych robaków jest także praktycznie niemożliwe.

  • Cookie wewnętrzne - zastosowane przez Administratora pliki Cookies są bezpieczne dla Urządzeń Użytkowników i nie zawierają skryptów, treści lub informacji mogących zagrażać bezpieczeństwu danych osobowych lub bezpieczeństwu Urządzenia z którego korzysta Użytkownik.

  • Cookie zewnętrzne - Administrator dokonuje wszelkich możliwych działań w celu weryfikacji i doboru partnerów serwisu w kontekście bezpieczeństwa Użytkowników. Administrator do współpracy dobiera znanych, dużych partnerów o globalnym zaufaniu społecznym. Nie posiada on jednak pełnej kontroli nad zawartością plików Cookies pochodzących od zewnętrznych partnerów. Za bezpieczeństwo plików Cookies, ich zawartość oraz zgodne z licencją wykorzystanie przez zainstalowane w serwisie Skrypty, pochodzących z Serwisów zewnętrznych, Administrator nie ponosi odpowiedzialności na tyle na ile pozwala na to prawo. Lista partnerów zamieszczona jest w dalszej części Polityki Prywatności.

  • Kontrola plików Cookie

  • Zagrożenia po stronie Użytkownika - Administrator stosuje wszelkie możliwe środki techniczne w celu zapewnienia bezpieczeństwa danych umieszczanych w plikach Cookies. Należy jednak zwrócić uwagę, że zapewnienie bezpieczeństwa tych danych zależy od obu stron w tym działalności Użytkownika. Administrator nie bierze odpowiedzialności za przechwycenie tych danych, podszycie się pod sesję Użytkownika lub ich usunięcie, na skutek świadomej lub nieświadomej działalność Użytkownika, wirusów, koni trojańskich i innego oprogramowania szpiegującego, którymi może jest lub było zainfekowane Urządzenie Użytkownika. Użytkownicy w celu zabezpieczenia się przed tymi zagrożeniami powinni stosować się do zasad korzystania z Internetu.

  • Przechowywanie danych osobowych - Administrator zapewnia, że dokonuje wszelkich starań, by przetwarzane dane osobowe wprowadzone dobrowolnie przez Użytkowników były bezpieczne, dostęp do nich był ograniczony i realizowany zgodnie z ich przeznaczeniem i celami przetwarzania. Administrator zapewnia także, że dokonuje wszelkich starań w celu zabezpieczenia posiadanych danych przed ich utratą, poprzez stosowanie odpowiednich zabezpieczeń fizycznych jak i organizacyjnych.

§5 Cele do których wykorzystywane są pliki Cookie

  • Usprawnienie i ułatwienie dostępu do Serwisu
  • Personalizacja Serwisu dla Użytkowników
  • Marketing i remarketing w serwisach zewnętrznych
  • Prowadzenie statystyk (użytkowników, ilości odwiedzin, rodzajów urządzeń, łącze itp.)
  • Serwowanie usług multimedialnych
  • Świadczenie usług społecznościowych

§6 Cele i podstawy przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe podane przez klientów i uczestników szkoleń pozyskujemy w zakresie niezbędnym do realizacji usługi i są one przetwarzane w celach: 

  1. Realizacji usługi szkolenia na dedykowanej platformie, w tym również w celach kontaktowych, przesłania materiałów edukacyjnych i szkoleniowych po zakończonym szkoleniu, wystawienia certyfikatów  – na podstawie art. 6 ust. 1 lit b) RODO – (dot. np. pracodawców zapisujących na szkolenia swoich pracowników oraz  osób zapisujących się na szkolenie osobiście) lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO  (dot. osób zapisanych na szkolenie przez swoich pracodawców),,  
  2. Prowadzenie rozliczeń finansowych wynikających z przepisów prawa – na podstawie art. 6 ust. 1 lit c) RODO, 
  3. Ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, 
  4. W przypadku wyrażenia przez Uczestnika chęci otrzymania newslettera lub  e-booka, na którą zgodnie z ustawą Prawo Komunikacji Elektronicznej Użytkownik wyraził zgodę w zakresie wysyłki na wybrany kanał komunikacji – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO,  
  5. Analizy jakości i wydajności świadczonych usług, badania satysfakcji klientów, analizy trendów rynkowych oraz oceny skuteczności działań marketingowych. Dane są wykorzystywane również do ulepszania usług i rozwoju nowych produktów – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO.  
     

§7 Pliki Cookies Serwisów zewnętrznych

Administrator w Serwisie wykorzystuje skrypty JavaScript i komponenty web rozwiązań sieciowych partnerów, którzy mogą umieszczać własne pliki Cookies na Urządzeniu Użytkownika. Pamiętaj, że w ustawieniach swojej przeglądarki możesz sam decydować o dozwolonych plikach Cookies, jakie mogą być używane przez poszczególne witryny internetowe. Poniżej znajduje się lista partnerów lub ich usług zaimplementowanych w Serwisie, mogących umieszczać pliki Cookies:

Usługi świadczone przez podmioty trzecie są poza kontrolą Administratora. Podmioty te mogą w każdej chwili zmienić swoje warunki świadczenia usług, polityki prywatności, cel przetwarzania danych oraz sposobów wykorzystywania plików Cookies.

§8 Rodzaje gromadzonych danych

Serwis gromadzi dane o Użytkownikach. Cześć danych jest gromadzona automatycznie i anonimowo, a część danych to dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników w trakcie zapisywania się do poszczególnych usług oferowanych przez Serwis.

Anonimowe dane gromadzone automatycznie:

  • Adres IP
  • Typ przeglądarki
  • Rozdzielczość ekranu
  • Przybliżona lokalizacja
  • Otwierane podstrony serwisu
  • Czas spędzony na odpowiedniej podstronie serwisu
  • Rodzaj systemu operacyjnego
  • Adres poprzedniej podstrony
  • Adres strony odsyłającej
  • Język przeglądarki
  • Przepustowość łącza internetowego
  • Dostawca usług internetowych

Dane gromadzone podczas zapisu na szkolenie otwarte lub zakupu kursu online:

  • Imię / nazwisko / pseudonim
  • Login
  • Adres e-mail
  • Numer telefonu
  • Dane firmowe do faktury VAT
  • Adres IP (zbierane automatycznie)

Dane gromadzone podczas zapisu do usługi wiadomości Newsletter:

  • Imię / nazwisko / pseudonim
  • Adres e-mail
  • Telefon kontaktowy (opcjonalnie)
  • Adres IP (zbierane automatycznie)

Dane gromadzone podczas dodawania komentarza:

  • Imię i nazwisko / pseudonim
  • Adres e-mail
  • Telefon kontaktowy (opcjonalnie)
  • Adres IP (zbierane automatycznie)

Część danych (bez danych identyfikujących) może być przechowywana w plikach Cookies. Cześć danych (bez danych identyfikujących) może być przekazywana do dostawcy usług statystycznych.

§9 Dostęp do danych osobowych przez podmioty trzecie

Państwa dane osobowe co do zasady nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (dalej: EOG). Mając jednak na uwadze usługi świadczone przez podwykonawców Administratora przy realizacji wsparcia dla usług teleinformatycznych oraz infrastruktury.

Administrator może udostępniać dane następującym kategoriom odbiorców: 

  1. Podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie administratora: współpracujemy z dostawcami usług IT, firmami hostingowymi, operatorami płatności, firmami zajmującymi się obsługą techniczną, a  także partnerami biznesowymi wspierającymi realizację usług telekomunikacyjnych. Z  każdym z  tych podmiotów zawierane są umowy powierzenia przetwarzania danych, które określają obowiązki w zakresie ochrony danych osobowych zgodnie z RODO;  
  2. Organom publicznym: dane mogą być udostępniane organom ścigania, Urzędowi Komunikacji Elektronicznej (UKE), Urzędowi Ochrony Danych Osobowych (UODO), a także innym organom nadzorującym i egzekwującym przepisy prawa, jeśli wynika to z obowiązków prawnych spoczywających na Administratorze;  
  3. Podmiotom świadczącym usługi prawne i doradcze: w celu realizacji obowiązków prawnych oraz obrony praw i interesów Administratora może udostępniać dane kancelariom prawnym i firmom doradczym, które świadczą usługi na rzecz Administratora;  
  4. Dostawcom usług marketingowych: w przypadku wyrażenia zgody przez użytkownika, dane mogą być przekazywane podmiotom realizującym kampanie reklamowe, analizującym skuteczność działań marketingowych. 
     

§10 Przekazywanie danych do Państw trzecich 

Państwa dane zazwyczaj nie są przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG). Jednak w sytuacjach wyjątkowych np. z związku z korzystaniem z usług chmurowych naszych dostawców chmurowych, dane będą przekazywane na podstawie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisje Europejską lub innych zgodnych z RODO mechanizmów zapewniających odpowiedni poziom ochrony danych.  

§11 Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych

Serwis gromadzi i przetwarza dane Użytkowników na podstawie:

  • Prowadzenia działań marketingowych poprzez wysyłkę newslettera, na którą zgodnie z ustawą Prawo Komunikacji Elektronicznej Użytkownik wyraził zgodę w zakresie wysyłki na wybrany kanał komunikacji – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Dane będą przetwarzane do czasu wniesienia sprzeciwu, wycofania zgody lub do czasu przedawnienia roszczeń,.  

  • Działań zmierzających do zawarcia i realizacji umowy obejmującej prowadzenie szkoleń dedykowanych lub szkoleń otwartych - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (dot. np. pracodawców zapisujących na szkolenia swoich pracowników oraz  osób zapisujących się na szkolenie osobiście) lub art. 6 ust. 1 lit. f RODO (dot. osób zapisanych na szkolenie przez swoich pracodawców), 

  • Prowadzenia księgowości i rozliczeń - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, 

  • Ustalenia, dochodzenia i obrony roszczeń – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. 

§12 Okres przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe podane dobrowolnie przez Użytkowników:

Co do zasady wskazane dane osobowe są przechowywane wyłącznie przez okres świadczenia Usługi w ramach Serwisu przez Administratora. Są one usuwane lub anonimizowane w okresie do 30 dni od chwili zakończenia świadczenia usług (np. usunięcie zarejestrowanego konta użytkownika, wypisanie z listy wiadomości Newsletter itp.)

Wyjątek stanowi sytuacja, która wymaga zabezpieczenia prawnie uzasadnionych celów dalszego przetwarzania tych danych przez Administratora. W takiej sytuacji Administrator będzie przechowywał wskazane dane, od czasu żądania ich usunięcia przez Użytkownika, nie dłużej niż przez okres 3 lat w przypadku naruszenia lub podejrzenia naruszenia zapisów regulaminu serwisu przez Użytkownika.

§13 Prawa Użytkowników związane z przetwarzaniem danych osobowych

Serwis gromadzi i przetwarza dane Użytkowników na podstawie:

  • Prawo dostępu do danych osobowych - art. 15 RODO
    Użytkownikom przysługuje prawo uzyskania dostępu do swoich danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora.

  • Prawo do sprostowania danych osobowych - art. 16 RODO
    Użytkownikom przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe lub / oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora.

  • Prawo do usunięcia danych osobowych - „Prawo do bycia zapomnianym” - art. 17 RODO
    Użytkownikom przysługuje prawo żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora W przypadku kont użytkowników, usunięcie danych polega na anonimizacji danych umożliwiających identyfikację Użytkownika. Administrator zastrzega sobie prawo wstrzymania realizacji żądania usunięcia danych w celu ochrony prawnie uzasadnionego interesu Administratora (np. w gdy Użytkownik dopuścił się naruszenia Regulaminu czy dane zostały pozyskane wskutek prowadzonej korespondencji).

    W przypadku usługi wiadomości Newsletter, Użytkownik ma możliwość samodzielnego usunięcia swoich danych osobowych korzystając z odnośnika umieszczonego w każdej przesyłanej wiadomości e-mail.

  • Prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych - art. 18 RODO
    Użytkownikom przysługuje prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych, m.in. kwestionowania prawidłowość danych osobowych, przetwarzanie danych niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych, żądanie dotyczy ograniczenia ich wykorzystania, realizowane na żądanie złożone do Administratora.

  • Prawo do przenoszenia danych osobowych - art. 20 RODO
    Użytkownikom przysługuje prawo uzyskania od Administratora, danych osobowych dotyczących Użytkownika w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego, realizowane na żądanie złożone do Administratora.

  • Prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych - art. 21 RODO
    Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych, realizowane na żądanie złożone do Administratora.

  • Prawo wniesienia skargi
    Użytkownikom przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§14 Kontakt do Administratora

Z Administratorem można skontaktować się w jeden z poniższych sposobów

  • Adres pocztowy - Besmarter Sp. z o.o., ul. Rubież 46 bud. C3/33, 61-612 Poznań

  • Adres poczty elektronicznej - kontakt@besmarter.pl

§15 Wymagania Serwisu

  • Ograniczenie zapisu i dostępu do plików Cookie na Urządzeniu Użytkownika może spowodować nieprawidłowe działanie niektórych funkcji Serwisu.

  • Administrator nie ponosi żadnej odpowiedzialności za nieprawidłowo działające funkcje Serwisu w przypadku gdy Użytkownik ograniczy w jakikolwiek sposób możliwość zapisywania i odczytu plików Cookie.

§16 Odwołania do zewnętrznych zasobów internetowych

W Serwisie – artykułach, wiadomościach post, wpisach czy komentarzach Użytkowników mogą znajdować się odnośniki do witryn zewnętrznych, z którymi Właściciel serwisu nie współpracuje. Odnośniki (link) te oraz strony lub pliki pod nimi wskazane mogą być niebezpieczne dla Urządzenia Użytkownika lub stanowić zagrożenie bezpieczeństwa danych Użytkownika.

§17 Zmiany w Polityce Prywatności

  • Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności bez konieczności informowania o tym Użytkowników w zakresie stosowania i wykorzystywania danych anonimowych lub stosowania plików Cookies.
  • Administrator zastrzega sobie prawo do dowolnej zmiany niniejszej Polityki Prywatności w zakresie przetwarzania Danych Osobowych, o czym poinformuje Użytkowników posiadających konta użytkownika lub zapisanych do usługi wiadomości Newsletter, za pośrednictwem poczty elektronicznej w terminie do 7 dni od zmiany zapisów. Dalsze korzystanie z usług oznacza zapoznanie się i akceptację wprowadzonych zmian Polityki Prywatności. W przypadku w którym Użytkownik nie będzie się zgadzał z wprowadzonymi zmianami, ma obowiązek usunąć swoje konto z Serwisu lub wypisać się z usługi wiadomości Newsletter.
  • Wprowadzone zmiany wchodzą w życie z chwilą ich publikacji.